REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

  

§1

Postanowienia ogólne 

1. Sklep internetowy [dalej „Sklep”] prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu [dalej „Regulamin”].

2. Właścicielem Sklepu jest: Grin House Design s.c. Monika Pietras, Dariusz Grin-Zuchowski z siedzibą w Warszawie, 03-137, przy ul. Pasłęckiej 12B lok 15, , NIP: 524-275-40-30, REGON 146326240 tel. +48.504072855, adres e-mail: sklep@gdel.pl.

Wspólnicy spółki cywilnej:

  > Monika Pietras, ul. Pasłęcka 12b lok. 15, NIP 6443018195, Regon 278018668, wpis do CEIDG przez Wydział Działalności Gospodarczej z Zezwoleń dla Dzielnicy Białołęka - Prezydent m.st. Warszawy.

  > Dariusz Grin-Zuchowski, ul. Pasłęcka 12b lok. 15, NIP 6442916472, Regon 140497118, wpis do CEIDG przez Wydział Działalności Gospodarczej z Zezwoleń dla Dzielnicy Białołęka - Prezydent m.st. Warszawy.

3. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.

4. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.

5.  Jako dni robocze rozumiane są wszystkie dni tygodnia z wyjątkiem sobót, niedziel i ustawowych dni świątecznych obowiązujących w Polsce.

6. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

7. Wymagania techniczne dla systemów użytkownika:

   - komputer, laptop lub inne urządzenia muszą mieć dostęp do internetu oraz maila.

   - rozdzielczość ekranu to 1024x768

   - przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 11.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 12.0.0 i wyższej. Musi być możliwość obsługi plików Coockies oraz Java Script.

8. Dane dodatkowe dotyczące komunikacji sklepu:

   a. Telefon: +48 504072855

   b. E-mail: sklep@gdel.pl

   c. Adres na który należy przesyłać przesyłki listowe: Grin House Design s.c., ul. Pasłęcka 12B lok. 15, 03-137 Warszawa

   d. Adres odbioru/zwrotu towarów: Grin House Design s.c.(showroom GDEL & friends), ul. Żelazna 27, 00-806 Warszawa

9. Podstawa prawna:  Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.  (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.)

§2

Zamówienia 

1. Zamówienia można składać poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu.

2. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia e-mailem. Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.

3. Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.

4. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy (art. 71 Kodeksu Cywilnego)

5. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia Zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie w link potwierdzający w mailu przysłanym Klientowi przez Sklep.

5. Sklep nie realizuje przesyłek poza teren Polski, chyba, że na indywidualne zamówienia ustalane mailowo. W tej sprawie proszę kontaktować się mailowo: sklep@gdel.pl .

6. Do każdej przesyłki dołączana jest informacja o sklepie, warunkach odstąpienia od umowy, formach reklamacji oraz wzór odstąpienia od umowy.

7. Sprzedawane produkty są wolne od wad, jednak wiele z nich ma tzw. wady zamierzone (rdza, zarysowania, odpryski farby), które w większości są widoczne na zdjęciach produktów. Klient ma prawo odstąpienia od umowy co określone jest w paragrafie 6 niniejszego regulaminu.

 

§3

Płatności 

1. Klient ma do wyboru formy płatności określone w zakładce Formy płatności.

2. Ceny produktów podane na stronach nie zawierają cen dostawy. Ceny przesyłek określone są w cenniku dostawy.

§4

Wysyłka i odbiór towaru 

1. Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm wysyłkowych (np. Inpost lub firmy kurierskiej) lub udostępnia do odbioru przez klienta w showroomie GDEL & friends (ul. Żelazna 27 (skrzyżowanie z Chmielną) w Warszawie ).

2. W przypadku płatności za pomocą przelewu, termin wysyłki wydłuża się o okres pomiędzy złożeniem zamówienia, a datą zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sklepu.

3. Koszty wysyłki występują w podsumowaniu zamówienia a dodatkowo są widoczne są zakładce Koszt i miejsca dostawy.

4. Termin dostawy jest określany indywidualnie, jednak maksymalny czas na dostarczenie produktów wynosi 30 dni:

    - w przypadku płatności przelewem - od dnia uznania rachunku

    - w przypadku płatności za pobraniem - od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży.

5. Do każdego produktu dołączana jest "Karta produktu" w formie papierowej.

 

§5

Reklamacje, gwarancja i rękojmia 

1. Podstawą przyjęcia reklamacji jest przedstawienie przez Klienta dowodu zakupu towaru.

2. W przypadku niezgodności towaru z umową Klient powinien odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z opisem niezgodności.

3. Sklep ustosunkowuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni.

4. Gdy realizacja reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sklep.

5. Indywidualne ustawienia komputera i monitora Klienta powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.

6. Przesyłki powinny być przesyłane na adres Grin House Design s.c. ul. Myśliborska 53, 03-185 Warszawa, z dopiskiem "GDEL.pl". Przesyłki wysyłane na inny adres nie będą odbierane ze względów logistycznych.

7. Większość produktów sprzedawanych w sklepie jest unikatowa, wykonywana ręcznie i nie ma możliwości zamiany na nowy, taki sam produkt.

8. Każdy produkt sprzedawany w sklepie obejmuje gwarancja producenta. Jeśli gwarancja jest niestandardowa, tzn. wyższa niż termin ustawowy, jest to jasno określone w opisie produktu.

9.  Przepisy gwarancyjne nie wyłączają możliwości reklamowania produktu z tytułu rękojmi 

10. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem świadczenia sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.

11. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Produktu z Umową Sprzedaży. W szczególności sprzedany Produkt jest niezgodna z Umową Sprzedaży, jeżeli

a) nie ma właściwości, które Produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w Umowie Sprzedaży oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia

b) nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór

c) nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia

d) została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.

12. Jeśli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może:

a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usunie.

b) żądać wymiany produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.

 

§6

Prawo odstąpienia od umowy 

1. Na podstawie Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.  (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) Klient ma prawo odstąpienia od umowy.

2. Prawo odstąpienia od umowy jest skuteczne jeżeli Klient złoży Sklepowi, w terminie 14 dni od odbioru towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wzór takiego oświadczenia dołączany jest do każdej przesyłki i dostępny TUTAJ.

Zgłoszenia takiego można dokonać mailowo na adres sklep@gdel.pl lub pisemnie na adres: Pasłęcka 12B lok. 15.

3. Klient zwraca towar do Sklepu w maksymalnym terminie do 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrócony towar powinien być w stanie nienaruszonym (co nie zmienia prawa Klienta do zarządzania produktem w ramach zwykłego zarządu), w tym powinien być kompletny, najlepiej w fabrycznym opakowaniu. Koszty bezpośrednie przesyłki zwrotnej ponosi Klient. Prosimy o przesyłanie przesyłek na adres Grin House Design s.c. ul. Myśliborska 53, 03-185 Warszawa, z dopiskiem "GDEL.pl". Przesyłki wysyłane na inny adres nie będą odbierane ze względów logistycznych.

4. Sklep dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Dlatego, jeśli Klient wyraża zgodę, aby Sklep mógł zwrócić Klientowi zapłaconą kwotę Klient powinien wskazać numer rachunku bankowego, na jaki ma zostać przelana zwracana kwota - najlepiej na formularzu dołączanym do przesyłki.

5. Sklep wstrzymuje się ze zwrotem świadczenia otrzymanego od Klienta do czasu otrzymania z powrotem towaru (art. 13 ust. 3 Nowej Dyrektywy). Gdy odesłany towar jest uszkodzony lub jego wartość została zmniejszona Sklep ma prawo potrącić z płatności Klienta swoje roszczenia.

6. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (przykładowo jeżeli konsument zamiast przesyłki pocztowej wybrał droższą kurierską , to Sprzedawca nie musi mu zwrócić różnicy między tymi dwoma przesyłkami).

7. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

k) zawartej w drodze aukcji publicznej;

l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

ł) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

   

§7 

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: 

  • http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
  • http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
  • http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

2. Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży

b) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą

c) Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.

  

§8 

Ochrona prywatności 

1. Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówienia.

2. Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sklepu materiałów reklamowo - promocyjnych, w tym biuletynu handlowego.

3. Klient ma prawo wglądu do swoich danych i ich korekty, a także do żądania usunięcia.

 

§9

Własność intelektualna 

Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.

 

§10

Wejście w życie i zmiany Regulaminu 

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.

2. Sklep zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia Zamówienia przez Klienta.

 

§ 11

Postanowienia końcowe

1. Sklep świadczy usługi na terenie Polski.

2. Umowy zawierane przez sklep internetowy zawierane są w języku polskim  zgodnie z polskim prawem.